Mindfulness

Mitt allra bästa kroppsverktyg jag har tränat och använt genom åren är mindfulness och avslappningsövningar. Det finns oändligt om det ute på nätet, men det behöver inte vara så omfattande och krångligt. Det är faktiskt bevisat nu att hjärnan påverkas positivt av mindfulnessträning och det ”sättet att leva”.

Jag har flera program att ta till när jag inte kan varva ner av mig själv, jag har en del härifrån. Hennes röst är den enda jag har hittat som jag tål att lyssna på om och om igen. Sedan har jag flera program som är specifikt för olika ändamål, som smärthantering, mot tinnitus (har INTE fungerat dock), och så vidare.

Men först och främst är det tänket i det stora hela som är bra. Leva här och nu. Inte igår eller i morgon.

Häromdagen såg jag en webföreläsning med Åsa Nilsonne. På Ur.se finns det en del att kika på. Jag tycker det är jättekul att det faktiskt syns på röntgen hur positivt det verkar i våra stressade hjärnor!

 

 

 

 

Comments

  1. Tack för tipset, vilken härlig sida.. jag gick in och fick lite pepp och hittade fina vykort att skicka. Dit ska jag återvända.

    Det är väldigt intressant hur man numera kan se vilka förändringar meditation, mindfullness, affirmationer, träning etc har i hjärnan…

    Kramen igen

Speak Your Mind

*